Nike Logosunun Yaratılışının Bir Grafik Tasarım Öğrencisine Dayanan Hikâyesi: Aslında Başka Bir Marka İçin Tasarlanmış!
1970’lerin başında ortaya çıkan Nike logosu, başta farklı bir marka için tasarlanmıştı. Maliyeti ise epey düşüktü.
“Swoosh” olarak adlandırılan logo, günümüzde dünya üzerindeki herkesin tanıyabileceği bir sembol hâline geldi. Bakalım bu noktaya nasıl gemiş?
Nike sembolü ortaya nasıl çıktı?
Nike logosunun ters virgülü andıran logosu, bir grafik tasarım öğrencisi olan Carolyn Davidson tarafından 1971 senesinde ortaya çıktı. Aslında ilk başta Nike için yaratılmamıştı. Blue Ribbon Sports adlı şirket için tasarlanmıştı.
Kuruculardan biri olan Phil Knight, hareketi teşvik eden bir logo istemişti ve zafere odaklanan Yunan Tanrıçası Nike’ın kanatlarından ilham alan bu logoyu seçmişti. Tam anlamıyla memnun olmasa da bütçesi başka bir logo için yeterli değildi.
Nike logosu için ödenen miktar ise…
Davidson, 17 saatte tasarladığı Nike logosu için 35 dolar (saat başına 2 dolar da diyebiliriz) almıştı. Blue Ribbon Sports, logonun tasarlandığı sene yeniden markalaşmaya gitti ve resmî olarak “Nike” oldu.
Logo, yıllar içinde pek çok değişime girerek günümüzdeki hâlini aldı. Ne kadar değişirse değişsin; basit, akılda kalıcı ve markanın özünü gösteren bir logo olma özelliğini hiçbir zaman yetirmedi.
İlginizi çekebilecek diğer içeriklerimiz: